söndag 7 mars 2010

Mitt första inlägg som bloggare.

Efter lite påtryckningar från andra och av ren nyfikenhet så tänker jag pröva det här med att blogga. Är inte speciellt duktig på att skriva 'dagbok' men man kan alltid göra ett försök innan man bestämmer sig för det ena eller andra. Många bloggnamn känner jag igen från olika trädgårdsforum och kanske några känner igen mitt.

Lite om mig.....Är främst intresserad av frösådd sedan ca. 35 år tillbaka i tid, började med sådd av krukväxter, sedan kom försöken och odlingen av sommarblommor, perenner, buskar och träd.


Bor sedan sommaren 2002 i den här trädgården som vid köp inte innehöll så mycket, numera finns det upphöjda rabatter, stenpartier, grusgångar och en damm. Även flera olika sorters buskar och träd är planterade som så småningom ska ge 'väggar' och 'tak' till hela trädgården.


Idag har vi haft strålande solsken och endast -5º, var in till växthuset i går och andades in doften av såpa som har dröjt sig kvar sedan utskurningen i höstas. Normalt brukar jag öppna växthuset sista helgen i mars men tror inte att det kommer att gå i år pga. mängden av snö och kyla.


Har många olika frösådder på gång, de flesta krukorna är fortfarande på 'kylbehandling', några har redan grott och många sorter är inte sådda ännu. Har ikväll skolat om vit Flitiga Lisa, har även frösått Lejongapsranka och Sommarnejlika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Åren går fort!

Tänk vad åren går fort!  Snart 5 år sedan vi flyttade till det här hyreshuset med egen ingång, stor altan på framsidan och balkong med möjli...