torsdag 11 mars 2010

Tänkvärt!

Jag gillar ordspråk och citat, det här har jag fått av min brorsdotter.

Även om det går som tyngst och alla tvivlar.
Kämpa bara vidare.
Även om alla snackar skit. Låt dom snacka.
Håll huvudet högt. Högre. Högst.
Även om du ramlar. Kliv upp igen.
Även om du är ängslig, ensam. Hitta modet.
Bli odödlig. Odödligare. Odödligast.
Även om du inte orkar. Finn energi.
Även om du inte kan. Försök.
Tappa inte respekten. Självrespekt. Livsrespekt.
Lär dig av motvinden och håll i medvinden så hårt du kan.
Att våga misslyckas är att utvecklas.

2 kommentarer:

  1. oj nu har du ju riktigt kommit igång...den ser fin ut!!

    SvaraRadera
  2. Tack! Får se hur mycket jag skriver här, har ju min hemsida också som 'sväljer' mycket.

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...