tisdag 24 augusti 2010

I Burträsk med utsikt över Vargviken.

Vi delades in i två grupper och jag började mitt besök hos Eva Johansson som är ägare av
Nymyran


Tiden var kort, ca. 45 minuter på varje ställe så det gällde att vara snabb.
Med sällskap av vackra kossor i bakgrunden

hittade jag rätt snabbt Dagliljan 'White Temptation' och en lågväxande Phlox 'Danielle' som jag köpte.
I en vackert grånad lada med en tänd kristallkrona i taket fanns ett stort utbud av Funkior, utanför, i en gammal säng fanns Silveraxen.

Silveraxets blommor lutade sig så vackert mot ladan.

I växthuset mognade vindruvorna.

Efter att ha blivit bjuden på kaffe och rulltårta gick jag en snabb sväng i Eva och Lennarts vackra trädgård.

 Nu började det regna, klockan tickade och jag ville se den nya barrplanteringen.

Härliga färger,

vackra kombinationer

mysigt slingrande gångar

lummigt,

Här vill man sitta för att njuta av en kopp kaffe eller en god middag,

eller varför inte ligga och slappa efter maten?

Träffade inte Eva eller Lennart något mer eftersom jag skulle nu över till nästa ställe.
Tack Eva och Lennart både för det goda fikat och för titten av er vackra trädgård.
Vi ses!

 
                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...