onsdag 15 juni 2011

Äntligen klar!

Till slut så blev alla rabatter färdigt rensade och gödslade.
Äntligen!
Det har varit segt den här våren, har hållit på väldigt länge.
Nu kan man börja att plantera ner lite nya växter i 'hålen' som blev i höstas då perenner jag tröttnat på grävdes bort.
Några krukor med sommarens blommor ska fixas och ett plank ska byggas klart.
Sen ska jag njuta av allt som blommar.
 I går slog den första blomman ut på Blå Bergvallmo - Meconopsis betonicifolia 'Lingholm'

Många fler är på väg, både vit och den lila 'Hensol Violet'

Sen ska jag ligga och i hammocken då och då.

Natti, natti!

5 kommentarer:

  1. Vad du har jobbat Helen jag är inte färdig än men kanske i helgen.
    Bergvallmon har bara börjat få knoppar här hos mig, det skiljer nog på värmen vi har sommarstället nere vi havet så det skiljer minst två veckor.

    En rabatt skall göras om vi har tagit bort randgräset så där skall ny jord in och lite nytt planteras. Man måste ju ha plats för nyinköp ochså:o))

    Studentavslutning har vi idag så det blir en färd in till Umeå, solen skiner så det blir en riktigt fin dag.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Härligt! Vad duktig du är!
    Min bergvallmon verkar inte vilja blomma i år. Jag kan inte se några knoppar. Men den lever i alla fall! Den har fått lite dåligt med gödsel..det kanske beror på det!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Lingholm är underbar, det är den enda Vallmo jag har för tillfället! //helen

    SvaraRadera
  4. Ja, det är faktiskt lite slitsamt för kroppen då allt ska rensas, men det är en härlig känsla då det är klart.
    Ser att rabatterna man började med får man allt rensa igen, men det är mest 'småplock'

    SvaraRadera
  5. Bergvallmon är så vacker. Har nyss planterat ut vinterns frösådder. Har jag tur blommar de nästa år.
    Att rensa och pyssla i trädgården är roligt men visst är det en skön känsla när vårarbetet är klart.
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...