fredag 15 november 2013

Blooming friday.

Fredagens blommiga tema är 'För sex månader sen'
 
Kollar bilderna från 15 maj och ser att Tussilago tittade upp i det bruna torra gräset nere vid sjön.
 
 
I rabatterna blommade vårens blommor som,
 Pulsatilla integrifolia - Miyakea sippa

 
Naggranunkel - Ranunculus crenatus

 
Gul Dårört - Scopolia carniolica var. brevifolia

 
Fröna hade grott av Kaukasisk Narcissanemon - Anemone fasciculata som var sådda jan.-12

 
Hos Hélene med bloggen 'Bland rosor och bladlöss' kan du se vad mer som hände för sex månader sen i övriga delar av vårt land.
 
Trevlig kväll!
 

18 kommentarer:

  1. Tänk om vi kunde lura fram våren med våra bilder, men var årstid har ju sin charm undrar om vintern har det förresten hihi
    ha en fin helg
    kram Meta

    SvaraRadera
  2. Daggranunkel är en av mina favoriter. Narcissanemonen är himla läcker.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så vakre bilder! Jeg får vårlengsel når jeg ser de :)
    God helg!

    SvaraRadera
  4. Ikke rart vi lengter etter våren :-D Og er sto jo godbitene i kø! God helg :-)

    SvaraRadera
  5. Du verkar ha en hel del spännande växter i din trädgård! Mycket att se fram emot!

    SvaraRadera
  6. Underbara vårblommor.Och Tussilago barndomens fina blomma som man plockade till mamma med korta korta skaft.
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder! Ja tänk när vi är där:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Vi låg som lika i tiden då, här blommade Miyakesippan och Naggranunkeln också! Tack för namnet på lilla Naggranunkeln.
    Ha det gott!
    Ulrika

    SvaraRadera
  9. Till och med de där små gula solarna brukar vara välkomna. I alla fall de första ...

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder som får en att längta till våren med all dess glädje...=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  11. Jag skulle vilja besöka din trädgård varje årstid. Om jag någon gång kommer Norrut som vill jag hemskt gärna hälsa på :) Hur och när började ditt trädgårdsintresse?

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  12. Härliga vårblommor, vi har mycket vackert att längta till!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Härliga vårbilder på dina fantastiska växter.
    Naggranunkel har jag inte hört om tidigare.

    Trevlg Helg

    SvaraRadera
  14. Ja, det er mye smått og godt som kommer om våren. Nydelig Ranunculus crenatus!

    SvaraRadera
  15. Som sagt mycket smått och gott! Och ett par åker upp på fröönskelistan. Kul med alla tips från bloggar. Dårört - jag gillar namnet. Trodde min gått bort som den dåre hon är men hej hopp förra våren var hon här igen. Ha det gott! /Carina

    SvaraRadera
  16. Och faktiskt känns det inte som så länge sedan som det började spira i trädgården.. Nu hoppas vi att det går lika fort framåt :)

    SvaraRadera
  17. Men vilka spännande växter du har i din trädgård! Tänk vad mycket nytt man får lära sig när man läser andras bloggar, tack!
    Ha det gott!/Anna

    SvaraRadera
  18. Jag trodde inte att det fanns vårblommor så långt norr ut. Nu tycker du nog att jag låter korkad, men jag läste någonstans att det inte blir vårblomning i norr. Tyckte att det låt konstigt då, men nu har jag visst tagit det för sanning ;) Kul att se att det inte stämmer!

    Ha det så gott!
    //Linda

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...