onsdag 13 november 2013

I Helenas trädgård.

Dagens gröna inlägg tar oss till Helenas trädgård även den runt trakterna i Umeå.
 
Det första man ser då man kör upp på gården är denna underbara röda blommande ladugårdsvägg.
 Enorma Hängpelargoner och stora välmående växter i upphöjda rabatter.
Man känner sig varmt välkommen.
 
 
Vackra blickfång då man går upp mot huset och runt hörnet.

 
Helena har en stor yta att odla på vilket gör att hon även kan ha stora rabatter fylld med spännande växter.

 
Dicentra 'Burning Heart'

 
Ätbart blandat med 1-åriga växter i upphöjda rabatter.

 
Vackra Dahlior i stora krukor.

 
Siktdjup och vackra ting som fångar blicken långt bort.


 
Trädgården och skogen i skönt samspel.


 
Enorma stenar skänker lugn och harmoni.


 
En idé att ta efter.
Läckra pilstöd.


 
Växthus med blommande Pelargoner.

 
Och,
ett stor nytt växthus var under uppbyggnad.

 
Vilken önskedröm som är på väg att uppfyllas.
Lyllo du Helena!
 
 
Önskar er alla en solig dag!
Må väl!
 
 

5 kommentarer:

  1. Nu längtar jag verkligen till våren och sommaren när jag ser alla härliga bilder.

    Ha en riktigt fin fortsättning på veckan.

    SvaraRadera
  2. Vacker trädgård med många fina växter! Dicentra `Burning Heart´ har jag försökt med här, men den fungerade inte i "murrabatten". Får jag tag på den igen - vilket nog inte ska vara alltför svårt - så ska jag testa med den i "långrabatten" där det är automatbevattning. Ja, alltså jag sätter på vattnet från brunnen och så går det ut i en 50 m lång slang, så det automatiska är nog jag. *fniss*

    SvaraRadera
  3. Vilken fin trädgård!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hei! Enda en vakker hage. Så heldig du er som får besøke disse hagene. Pilgjerdet er fantastisk, helt etter min smak. Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  5. Hej Helen, vad roligt att se bilderna från i somras! Det var så roligt att ha dig på besök!

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...