söndag 10 november 2013

Mitt i sommaren.

Medan snön faller utanför fönstret har jag roat mig med att titta på foton från sommaren som gått.
Gröna sköna färger och sol.
 


 

 
Rankspenat - Hablitzia tamnoides klättrar.

 
Lobelian blommar i rostiga burkar som hänger i rutorna i armeringsmattan.


 
Ett av sommarens projekt som jag är nöjd med.
Speglar i armeringsmatta.

 
Klätterros 'William Baffin' blommar och blommar.

 
Hosta 'Sum and Substance' stora blad.

 
Helbaldig Klematis - Clematis integrifolia börjar blomma i början av juli.

 
Praktbetonika - Stachys grandiflora bjuder på färg i skuggan.

 
 Krollijorna blommar bla. Lilium martagon 'Arabian Night'


 
Solen lyser och sommaren är varm.
Fågelbad under trädets skugga bjuder till svalka.

 
Önskar dig en fin dag!
Må väl!
 

11 kommentarer:

  1. Jamenvisst är det skönt att blicka tillbaka på det som nyss varit men det börjar redan kännas avlägset.

    Ha det gott Helen!

    SvaraRadera
  2. Härligt att man kan drömma sig tillbaka men jag längtar redan till nästa vår. Du har så många fiffiga ideer att ta efter och fina bilder. Ha en skön eftermiddag o kväll/Carita

    SvaraRadera
  3. Du har många fina detaljer och blickfång i din trädgård. Jag gillar särskilt de mörka portalerna som ger så fin höjd där man går. Gillar även fågelbadet väldigt mycket. Är det plåt eller keramik?
    Ha en skön kväll. /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Portalerna kallas jag för 'fattigmansportaler' :=) Dom är gjorda av långa trädstöd som sedan är svartlaserad. Det är ett keramikfat.

      Radera
  4. Mycket fint hos dig. Gissar att även snön som kommer nu är väldigt fin, men just nu känns det så långt innan våren är här igen.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder! Jag är ingen vintermänniska och längtar redan efter våren....tur att man kan fördriva tiden med frösådd och titta på sommarbilder!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Det var et deilig gjensyn med sommeren : ) Vi har ikke snø enda men i natt var det frost ute. Vakkert det også : ) Ha en flott ny uke!

    SvaraRadera
  7. så roligt att få se lite helhetsbilder från trädgården. du har det verkligen vackert.
    Ha en fin vecka. Elisabeth

    SvaraRadera
  8. Härligt med sommarbilder då hela långa vintern återstår.
    Som jag förut sagt, Er trädgård är så fin, en av de mest inspirerande platserna i Norrbotten.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  9. Du vet då hur man får novemberleran att vika undan och glömmas bort. Ljuvliga sommar som du delar med dig av. Tack tusen gånger om.
    Kram från Törnrosa

    SvaraRadera
  10. You have make beautiful photosof the garden, Helen !
    Greetings, RW & SK

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...