onsdag 6 november 2013

Snö, snö och mera snö.

Färgerna är nu vit och svart.
 
 
Snön ligger som ett mjukt täcke över hela trädgården.


 
 

 
Har skakat av lite snö från barrväxter och buskar.
Trädens grenar är stadigare så där får snön ligga kvar som en vacker dekoration.



 
Växterna som är samlade tillsammans i frigolitlådorna får ett skyddande täcke av snön.

 
Där mår dom gott fram till nästa vår då solens strålar smälter bort snön och värmer jordytan i krukorna.
 
Lite inslag av rött bland det vita får man av bären på Berberis.

 
Ett är då absolut säkert och det är att jag gillar färgen grön betydligt bättre.
 
Må väl!
 
 

 

21 kommentarer:

  1. Hej Helen.
    Jag tycker som du, grönt är skönt!
    Trots att det är vinter i er trädgård så visar du väldigt vackra bilder här, men som sagt, snö är bäst på bild.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Brrr, vackra vita bilder visserligen, men det är något extra speciellt med grönt.
    Tycker,
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Åhh så vackert med vintervitt !
    Bättre än bara mörker som vi har här !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  4. Nej, känns så overkligt, bara en tidsfråga innan det ser likadant ut här. Vi har haft en underbar höstdag idag med strålande sol och behaglig temperatur.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ojojoj... SNÖ... Det känns så overkligt just nu. Här i Skåne blommar fortfarande en hel del perenner.
    Men vackra bilder är det. Gillar speciell bilderna på pergola/klätterstöd. Så snyggt med snö på!

    Kram, Eira

    SvaraRadera
  6. Nice is your snow photos!
    Greetings, RW & SK

    SvaraRadera
  7. Så vackert! Antar att det blir lite ljusare också. Men jag måste säga att jag inte avundas dig! Njuter av varje fin senhöstdag här så länge det varar…
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  8. Det är så vackert. Vilken kontrast mot mina novemberbilder jag tog idag:).
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Huvva - någon snö vill jag inte ha på länge än.....inte frost heller för den delen:-) Men vackert är det på bild, dina bilder är jättefina.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Vackrare än gråblöta! Och säkert ljusare på morgnarna också. Men visst, vit färg blir lätt för mycket och utan nyanser som den är tråkas man ut.

    SvaraRadera
  11. Oj oj så mycket snö men så vackert!
    Vi går i väntans tider och jag har lite kvar innan snön för komma.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  12. Men oj vad snö ni har! Jag blev helt chockad!! Här hade vi första frosten igår natt och det är kyligt nu med, ligger precis runt nollan.....men snö!? Redan!!
    Jag är precis som som vanligt "efter", har knappt hunnit fatta att sommaren är över. *fniss*

    SvaraRadera
  13. Håller med Susie så mycket snö ni har.I går kväll hade vi -1,8 grader när jag gick och lade mej.I morse var det ett par plusgrader och det hade nog regnat lite grand.Kram.

    SvaraRadera
  14. Oj, vad mycket snö! Men jag gillar snö. Det lyser upp så härligt. Även om en grå och disig novemberdag inte är någon höjdare direkt så är det kanske lite för tidigt med snö redan nu. Här i söder är vi glada om vi får fira en vit jul...händer typ vart tionde år.
    Ha det gott!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  15. Oops.. SNÖ :-) Men så vackert ändå, även om det är vemodigt att släppa ifrån sig den gröna eller b r u n a trädgården :-)) Ingen snö här än så länge, men till veckan varnas det för snöfall. Vi får väl se hur det blir med den saken, men jag räknar med det i varje fall så nu är det bråda tider att fixa det sista hahaha...

    kram

    SvaraRadera
  16. Men oj så mycket snö! t Här i bergslagen har vi bara sett några fåtal snöflingor som kom och försvann. Vackra bilder!!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  17. Allvarligt, skojar du!?! Är det här alltså nu i veckan? Så vackert, men snö ... så överraskande!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, här och nu :=) Inget skoj alls.
      Tror dock inte att snön kommer att ligga kvar eftersom det brukar vara barmark några vändor till innan jul.

      Radera
    2. Alltså, lite läckert är det. Men här känns det fortfarande som september. Hoppas dock att maken sätter på vinterdäcken i helgen.

      Kram

      Radera
  18. Då får jag ju vara glad.
    Här har vi fått ca 0,5 cm snö inatt. Men det täcker inte allt grönt. Det är endast asfalten som är vit.

    Ha det gott och Trevlig Helg

    SvaraRadera
  19. Vackra vinterbilder, Helen, men jag är glad det inte är jag som sitter i snölandskap redan=)
    Lite av anledningen till att vi här i Norden är så tokig i vår och sommar, är nog att vi har den hösten och vintern som vi har...

    Trevlig helg!!!

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...