tisdag 24 juni 2014

Avslutat kapitel.

Allt är klart utstädat.
Växthuset är nästan tomt.
 
 
Bara några välkomnande blommor till den nya ägarinnan.

 
Kallbänkarna står och väntar på nya växter som ska odlas.

 
I rabatterna blommar bla. favoritpionen, Rosenpion - Paeonia veitchii

 
Porslinsveronika - Veronica gentianoides

 
Trattviva - Primula sikkimensis

 
Revsuga - Ajuga reptans lyser upp med blåa blommor likaså Bergvallmo - Meconopsis baileyi


 
Purpulapel - Malus 'Rubin' har ett flor av rosa blommor.


 
Lyckönskningar och med förhoppning att den nya ägarinnan ska älska trädgården lika mycket som jag gjorde/gör.
 
/////
 
Upptäckte för ett tag sedan att bloggen fanns med på 'Blogglistan' och att den även har fått röster.
 
Tack till er alla som klickat på stjärnorna.
 
Må väl!
 
 

6 kommentarer:

  1. Märkligt, så kan det ju bli. Allt som har en början...Du har sått minnen i min trädgård!
    Varmt tack och lycka till med ditt nya leverne!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Åh Helen ♥ så underligt det känns....
    Jag är så glad för auriklerna som är ett minne från din fina trädgård!
    Allt gott till dig lycka till ♥
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. hvor er det sødt af dig at sætte velkommen blomster til den nye ejer :)
    haven er smuk.. må du blive glad for dit nye sted.
    KH
    Marianne

    SvaraRadera
  4. Åh, så vemodigt att lämna en trädgård som er, men du får väl konsultera den nya ägaren om hur trädgården ska skötas. Men vemodigt är det ju ändå.
    Den nye ägaren är ju bara att gratulera, nu som ägare till en av länets finaste trädgårdar.

    Men inte slutar du väl blogga nu?
    Du kan ju istället blogga från några av områdets många olika trädgårdar nu, balkongodling och krukväxter. ;)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nädå Hans, jag kommer att fortsätta blogga precis som vanligt :=)
      Kommer att fara runt och titta på vackra trädgårdar både runt min närhet och längre bort som sedan visar här. Sen vill jag ju fortsätta att inspirera till egna frösådder för bilder och anteckningar om hur jag har gjort finns det gott om.

      Radera
  5. Jag blir så rörd att jag får en liten klump i halsen. Så fin gest med plantorna i växthuset. Hoppas att de som flyttar in har gröna fingrar och älskar trädgård.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...