fredag 24 juni 2011

Midsommarafton.

Dagen till ära öppnade den Vita Bergvallmon - Meconopsis betonicifolia 'Alba'  sin blomma.

Den violetta Bergvallmon 'Hensol Violet' har blommat i några dagar redan.

Eftersom man är 'självförsörjande' på plantor av blå, vit och violett Bergvallmo finns dom lite här och var i trädgården.
Plantorna får växa där dom själv frösår sig även om det är inne bland buskar.

Den vackra ljusgula Smörbollen Trollius cultorum 'Alabaster' ligger 'nerslagen' mot Spetsmössans blommor efter flera dagars regn.

Tycker dom är vackra tillsammans.

Efter fotorundan gick jag en promenad.
Sol, vindstilla, men ack så mörk himmel.

Naturligtvis vräkte regnet ner långt innan jag kom hem.
Blöt om både fötter och skor men glad ändå.

Önskar er Alla en Trevlig Midsommar!
Var försiktig i trafiken!



15 kommentarer:

  1. Så vackra vallmon.Jag har den blå.Trevlig midsommar.

    SvaraRadera
  2. Fina vallmon, önskar dig detsamma. Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Trevlig midsommar, här är det uppehåll än så länge.

    SvaraRadera
  4. Vill önska en trevlig midsommar och tacka för en inspirerande blogg! Har nyligen hittat hit. Är också en trädgårdsintresserad Piteåbo, så det är kul att följa någon annan med samma zonförutsättningar som en själv! :) Ser fram emot att fortsätta följa utvecklingen i din trädgård.
    Kram Erika

    SvaraRadera
  5. Trevlig midsommar på dig med!
    Och jag tycker att Trolliusen är superfin, det var en gul färg som jag kan leva med ;-)

    SvaraRadera
  6. Vilken lyx att vara självförsörjande på Bergvallmo av olika slag......

    Önskar dig en trevlig midsommar också!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  7. Hej goa du! Håller med Charlotte! Vilken lycka att vara självförsörjande på dessa skönheter! Fantastiskt!
    Hoppas du har haft en underbart fin midsommarafton!
    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Wow, tänk att var självförsörjande på bergsvallmo! Sicken lyx:)). Jag tycker trolliusen är sååå fin. Trevlig Midsommar!

    SvaraRadera
  9. Lyckost dig som har så fina bergvalmo, den vita var alldeles ljuvlig. Jag har bara den vanliga 'Lingholm' själv.

    Jag hoppas att du fick en riktigt bra midsommarafton och att din midsommardag blir lika bra. :)

    Ha det bra, Kerstin

    SvaraRadera
  10. O viken fin headerbild på pionen!Jättefint exemplar.Vilken lyx att ha så många frösådder av bergvallmo!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  11. Underbara vallmon, har bara en orange röd men jag tycker att den är otroligt vacker. Hoppas att du har haft en skön midsommar helg.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  12. Åh vilken fantastiskt fin bild i headern - ett praktexemplar! Måste ju också hålla med Charlotte, det är verkligen lyxigt att vara självförsörjande på Begvallmo.

    Ha det gott!
    Åsa

    SvaraRadera
  13. Wow! Mängder av vallmo här och där låter som en sagoträdgård:) Kan bara vara fint.
    God fortsättning!

    Häls. Merjas trädgårdsblogg

    SvaraRadera
  14. Du kan vara lycklig, som har så många vallmo! Jag har bara en planta, som jag dessutom flyttat i år, så den blommar inte. Jag får nog skaffa lite fler!
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  15. Ja det var en mörk himmel du visar! Hoppas att det ljusnat något vid det här laget och att dina fantastiska vallmoblommor och annat fint får lite sol. Här har vi haft hyggligt väder hela helgen men så brukar det vara har ute i skärgården, de väster ifrån kommande regnmolnen har liksom släppt det mesta vattnet innan de når oss.
    Grattis till den nya headern - och till den anslående pionen!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...