fredag 15 november 2013

I Ann-Charlottes trädgård.

Det sista gröna sköna inlägget för den här omgången kommer från,
 Ann-Charlottes trädgård som också ligger i Vännäs.
 
En härligt inbäddad entré av buskar och rabatter som välkomnar.
 
 
En fantastisk vacker Ros i kruka som jag tyvärr inte vet namnet på.

 
Stora rabatter som man kunde njuta av både från insidan av trädgården och ute från gatan.

 
En stor grönskande portal som väckte nyfikenheten.

 
En vackert byggd damm dolde sig bakom.

 
Slingrande gångar som leder en vidare.


 
Stenpartiet som är fylld med små 'juveler'

 
Runt hörnet överraskades man av en vacker dörr som bjöd en vidare in.


 
Följder stigen och går under ett tak av grenar från äppelträdet.

 
Plötsligt öppnade sig vyn över baksidan.

 
Pelargoner, grånat plank och superläckra stolar.


 
Siktdjup och pergola som leder vidare.


 
Grillplats i sikte.

 
Vackert byggd skärm.

 
Trädgårdens tak är träd som ger rymd och rumskänsla.

 
Rabatter, porlande ljud och rumsavdelare av grånat virke.



 
Ernst Kirchsteiger hängde i trädet.
Ja, inte han själv utan ljusstaken han designat.

 
Gillar då man upptäcker oväntade saker i en trädgård.


 
Att besöka andras trädgårdar ger inspiration.
Tack till Margareta, Helena, Ingrid och Ann-Charlotte för att jag fick hälsa på hemma hos er.
 
Må väl!
 
 

6 kommentarer:

  1. Vilken snygg trädgård, massor av snygga partier och annat fint, särskilt stenpartiet gillar jag. Ha det bra/Carita

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint. Dit hade jag gärna åkt med kameran i högsta hugg!
    Så mycket bilder det hade blivit.
    TAck för att du visar och hälsa att jag stört gillar hennes trädgård.
    Ha en skön helg
    Tack för alla hälsningar medans jag latar mig med bloggen
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  3. What a beautiful garden and so perfect :)

    SvaraRadera
  4. En fin och spännande trädgård du besökt! Man blir inspirerad:)

    SvaraRadera
  5. En riktig upplevelseträdgård.
    Jag har haft turen också att ha besökt denna trädgård.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  6. Så fina bilder du har tagit. Det känns lite overkligt att det är hos mej. man blir lite hemmablind när man vistas där dagligen. Dina bilder gör att jag längtar redan till nästa säsong. Rosen heter "Nostalgi".Tack för ditt trevliga besök här i somras vi ses säkert framöver.

    Hälsningar Ann-Charlotte

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...